Výsledková sezona za třetí čtvrtletí je téměř u konce. Své hospodářské výsledky zveřejnilo již zhruba 95 procent společností v USA i Evropě. Celkově lze říct, že zveřejněná čísla očekávání trhu naplnila i zklamala.

Ve Spojených státech jsme zaznamenali poměrně slušnou sezonu na úrovni čistého zisku, což je vzhledem k silnému americkému dolaru spíše potěšující zprávou. Zklamáním je však vývoj tržeb, který zaostal za konsenzem. Na jedné straně nemůžeme vyloučit vliv dolaru, na druhou stranu to však může indikovat, že americké podniky k dosažení zisků optimalizovaly svoje náklady a že prostor pro výraznější růst marží v budoucnu je již velmi omezený.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru