S dvoutýdenním zpožděním oproti zbytku světa vstoupila bondovka Spectre do čínských kin a za první víkend v nich utržila okolo 48,6 milionu dolarů, uvedl distributor Sony. Podle serveru Variety.com to je nejlepší výsledek ze všech hollywoodských filmů, které se kdy v Číně začaly promítat ve 2D.

Zároveň jde už teď o částku blízkou 59 milionům dolarů, které za několik týdnů projekcí v čínských biografech utržila předchozí bondovka Skyfall z roku 2012.

Úspěchu snímku Spectre pomohlo to, že před premiérou do Číny přijeli herci Daniel Craig a Léa Seydouxová i producentka Barbara Broccoliová. Všichni se zúčastnili akce pořádané společností Alibaba.

I díky tomu se film Spectre nyní, dva týdny po světové premiéře, dostal do desítky komerčně nejúspěšnějších snímků roku. V severoamerických kinech mu uplynulý víkend klesly tržby o 49 procent na 35,4 milionu dolarů, celosvětově už má ale film na kontě téměř 550 milionů dolarů. To znamená, že překonal letošní výsledek sci-fi Marťan a Terminator: Genisys nebo disneyovské pohádky Popelka.

V zahraničí má Spectre nejvyšší tržby ve Velké Británii, v přepočtu okolo 96 milionů dolarů, dále v Německu, kde se blíží 40 milionům, a ve Francii, kde má přes 15 milionů dolarů.

V Česku již snímek podle Unie filmových distributorů vidělo 272 tisíc návštěvníků, kteří za vstupenky utratili okolo 40 milionů korun. To je v přepočtu obdobná částka, jakou zatím film Spectre utržil v Portugalsku, Turecku, Argentině nebo v Thajsku.

Snímek vyrobily společnosti Metro-Goldwyn-Mayer a Eon Productions za 250 milionů dolarů. V tom ale nejsou započteny náklady na marketing, které u natolik velkorozpočtových produkcí přesahují investici do samotného filmu.

Agentura Reuters například odhaduje, že aby se film Spectre zaplatil, musí celosvětově utržit 650 milionů dolarů. V takovém případě by nová bondovka byla ještě ve ztrátě 100 milionů dolarů.

Komerčně nejúspěšnějšími filmy letošního roku jsou zatím Jurský svět s tržbami 1,6 miliardy dolarů, Rychle a zběsile 7 s 1,5 miliardy a Avengers: Age of Ultron s 1,4 miliardy.

Podle analytiků už žebříček letos ovlivní pouze sedmá epizoda Star Wars: Síla se probouzí, kterou kina začnou hrát 17. prosince.

Související