Hotelový řetězec Marriott International koupí za 12,2 miliardy dolarů (307,1 miliardy korun) konkurenční značku Starwood Hotels & Resorts Worldwide. Spojením vznikne největší hotelový řetězec na světě.

Cena je částečně v akciích a v hotovosti. Po dokončení transakce by současní akcionáři firmy Starwood měli mít v nové, sloučené společnosti podíl 37 procent. Dohoda by měla být dokončena v polovině příštího roku, uvedla agentura Reuters.

Dohromady bude mít nová společnost více než 5500 hotelů s 1,1 milionu pokojů ve více než 100 zemích světa, včetně České republiky.

Starwood vlastní hotelové řetězce Sheraton, Westin nebo St. Regis a provozuje asi 1270 zařízení ve 100 zemích světa. Firma letos na jaře oznámila, že zvažuje nové strategické možnosti své budoucnosti.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

V létě se v médiích objevily zprávy, že Starwood vede jednání o svém převzetí s největší hotelovou společností světa InterContinental Hotels (IHG) a dalším provozovatelem hotelů Wyndham Woldwide a že se o něj uchází také čínský státní investiční fond a dvě velké čínské společnosti. Koncem října pak přišla zpráva, že o převzetí Starwood má zájem řetězec Hyatt Hotels.

Marriott provozuje hotely jak pod stejnou značkou, tak pod dalšími 18 značkami, včetně Ritz-Carlton, Residence Inn, Courtyard či Renaissance. Provozuje přes 4300 hotelů a resortů v 85 zemích. V loňském fiskálním roce příjmy firmy činily téměř 14 miliard dolarů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru