Oblast výzkumu, vývoje a inovací hraje významnou úlohu v konkurenceschopnosti každé země. Nejinak je tomu u nás. Nutnou podmínkou k tomu, aby co nejvíce vynálezů a inovací našlo uplatnění na trhu, je účinná spolupráce firemní a výzkumné sféry. Sem patří jak soukromé výzkumné organizace, tak i vysoké školy, ústavy Akademie věd či další státní či polostátní organizace a instituce. Co je potřeba v našem systému změnit a jak vypadá současná situace z pohledu nejsilnějšího zaměstnavatelského svazu v zemi, Svazu průmyslu a dopravy České republiky? Množství úspěšných příkladů stále roste a měly by sloužit jako vzory ostatním. Stále však existují bariéry v komunikaci obou sektorů či panuje vzájemná nedůvěra.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V komunikaci mezi firemní a výzkumnou sférou stále existují bariéry.
  • Svaz průmyslu a dopravy ČR je znepokojen nepříznivým vývojem situace v podpoře aplikovaného výzkumu.
  • Propad financování je třeba zastavit.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru