Příběh diamatu začíná v koloniální éře, kdy se britský podnikatel Cecil Rhodes dostal do jižní Afriky a v 70. letech 19. století tam začal skupovat diamantové doly. Ty pojmenoval po bratrech de Beerových, jejichž pozemek patřil mezi Rhodesovy první investice. Stal se z něj agresivní byznysmen i politik. Stejně jako kolonizoval Afriku, dobyl i diamantový trh - vymyslel geniální model, podle kterého se všechny diamanty prodávaly prostřednictvím jediné společnosti - jinak řečeno efektivní kartel, jenž měl diamanty pod kontrolou od jejich vytěžení po prodej šperků v klenotnictvích.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V roce 2014 se prodalo diamantových šperků za 80 miliard dolarů, nejvíce v historii.
  • Přitom není tak vzdálená doba, kdy produkce klenotů s diamanty dosahovala celosvětově pouhých několika kilogramů ročně.
  • Vzácný a drahý kámen trvalé hodnoty udělala z diamantu až pragmatická a drsně nalinkovaná marketingová strategie.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.