Winfried Vahland měl zachránit reputaci Volkswagenu v USA. Stávající šéf Škody Auto ale nakonec z koncernu, kde působil 25 let, nadobro odchází.
Jako důvod se uvádí odlišný názor na další kroky Volkswagenu na severoamerickém trhu. Vize Vahlanda se lišila od vize vedení koncernu. O jak zásadní spory šlo, že Vahlandovi nebyla nabídnuta jiná pozice, nebylo upřesněno. Tisková zpráva pouze uvádí, že jeho rozhodnutí nemá žádnou souvislost s aférou podvodů při měření emisí.
"Vahland prokázal v uplynulých 25 letech velkou službu celému koncernu. Respektujeme jeho rozhodnutí a děkujeme mu za jeho mimořádný výkon," uvádí k odchodu jednoho z nejvyšších manažerů šéf koncernu Matthias Müller.
Volkswagen tak bude muset najít někoho jiného, kdo přijme výzvu v podobě řízení prodejů na trzích, kde Volkswagen očekává nejvyšší pokuty a nejnákladnější soudní spory kvůli podvodům při měření emisí. A také největší problémy s reputací.
Pokud nedojde k dalším nečekaným zvratům, jako je právě Vahlandův odchod, měl by vedení Škody Auto od listopadu převzít Bernhard Maier, stávající šéf prodejů značky Porsche.
O Vahlandovi se dosud také hovořilo jako o možném budoucím šéfovi celého koncernu. Výsledky za sebou má z minulosti, ať už řídil prodeje v Latinské Americe nebo v Číně. V české automobilce Škoda Auto je šéfem posledních pět let, během kterých prodeje překročily hranici milionu kusů a výrazně se zvýšil rozsah nabídky. Do koncernu VW nastoupil Vahland v roce 1990 z konkurenční skupiny General Motors.
Volkswagen se v posledních týdnech pustil do velkých personálních změn. Poté, co vyšlo najevo, že firma podváděla při měření emisí, odstoupil šéf koncernu Martin Winterkorn, ale měnilo se vedení i u několika jeho značek. Noví šéfové budou mít za úkol hlavně snížit náklady, aby bylo z čeho platit pokuty a odškodné za podvodný software u 11 milionů aut.