Nejočekávanější událost podzimu z hlediska primárních emisí (IPO) odstartovala. Majitelé či příznivci vozů Ferrari se budou moct stát minoritními akcionáři společnosti.
Nicméně ve srovnání s jinými automobilkami jako by cena v IPO byla nastavena poměrně vysoko. Přesto se po akciích podle všeho jen zapráší. Transakce by firmu měla ocenit na téměř 10 mld. dolarů. To vlastně odpovídá i dřívějším vyjádřením šéfa koncernu Fiat Sergia Marchionneho. I on zřejmě spoléhá na tržní prémii danou specifičností značky, nízkým zadlužením automobilky či růstovými očekáváními prodeje vozů s emblémem černého koně na kapotě. Na rozdíl od akcií tradičních automobilek nutno emisi v sektoru porovnávat spíše s Teslou Motors.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru