Farmaceutická lobby prosazuje transparentnost. Teď jste se měli zasmát. Že výrobci léčiv volají po férovějších vztazích, to by před časem ještě mnohým jistě přišlo jen jako hodně černý humor. Dovolená v Šarm aš-Šajchu, taxík z Plzně do Tater, večírek s celebritami. To jsou jen ty nejvykřičenější případy, jak si farmaceutické firmy chtěly naklonit lékaře či zdravotnická zařízení. Nicméně nemožné se stává skutkem a od příštího května by asociace výrobců léčiv ráda zprovoznila katalog, kde si můžete do detailu rozkliknout, jaké finance posílá výrobce lékaři, nemocnici či lékárně. Některé lékařské cechy se však takovému dohledu laiků brání. Karty jsou zdánlivě jasně rozdány. Výrobci léčiv jsou ti hodní a lékaři, kteří nemusí mít čisté svědomí, ti zlí. Ale pomalu, ne všechny cesty k transparentnosti mohou mít transparentní motivace.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru Odebírat