Evropská sázka na diesely v osobních automobilech se zdá být slepou uličkou, řekl v rozhovoru pro DVTV investiční bankéř Ondřej Jonáš. Skandál automobilky Volkswagen odstartoval souboj "benzín versus diesel" a může podle něj vést i k vítězství benzínových motorů v Evropě.

Podvod s emisemi sice začal v Americe, tam však po silnicích jezdí jenom jedno procento aut s dieselovými motory. Mnohem větší dopad bude mít Diesel Gate na Evropu, kde má dieselové motory více než polovina osobních aut.

"Evropská unie nemůže tahle auta znárodňovat nebo zlikvidovat, nabízí se tedy otázka, jak se s nimi tváří v tvář své přísné politice životního prostředí vyrovná," řekl Jonáš. Technologie šetřící životní prostředí jsou drahé a rozhodně se nemontují do všech aut. Budoucnost vidí Jonáš spíše v automobilech s elektrickým pohonem.

Skandál podle Jonáše přináší také otázku, jestli regulační úřady v Německu a v Evropě nezaspaly. Ohrožena nyní není jen reputace Volkswagenu, ale i celého německého průmyslu. Bankéř připouští i možnost, že Volkswagen krizi z finančního hlediska nepřežije.

Kauza VW? Sázka Evropy na dieselovou technologii byla slepá ulička, tvrdí ekonom

Kauza VW? Sázka Evropy na dieselovou technologii byla slepá ulička, tvrdí ekonom