Na technické školství půjde v příštím roce 200 milionů korun z rozpočtu ministerstva školství. Na odborné konferenci Technické vzdělávání je "in a cool" v Plzni, jejímž spolupořadatelem bylo vydavatelství Economia, to v úterý uvedla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD).

Ministerstvo vyhlásí dotační program, který bude ještě doplňovat financemi z Evropské unie. Peníze půjdou na projekty.

"Chtěli bychom se inspirovat tím, co se v minulosti podařilo, například projektem Pospolu, který byl zaměřený na získávání praxe a fungoval na základě spolupráce mezi školami a firmami," uvedla Valachová s tím, že je nutné zacílit do krajů a obcí, odstranit přílišnou byrokracii, která je mnohdy hlavní brzdou spolupráce, a motivovat i malé a střední podniky v okolí škol.

Ministerstvo navíc slibuje, že do čtrnácti dnů bude hotový materiál se vzorovými smlouvami pro spolupráci mezi zaměstnavateli a školami v oblasti praktické výuky. "Tyto smlouvy budou včetně právního a ekonomického doporučení, a to z toho důvodu, že v řadě případů už se zapomnělo, jak na to," uvedla ministryně.

Na konferenci také diskutovali odborníci na téma propagace technického vzdělání samotnými školami. Podle Filipa Rožánka, šéfredaktora časopisu Marketing & Media, vypadají webové stránky mnoha škol špatně. "Nejsou připraveny poskytovat informace atraktivní formou, nelákají nové zájemce, spíš slouží současným žákům. Neukazují, jak jsou školy odlišné, jaké mají úspěchy, prostě stránky nereprezentují."

S tím souhlasil i Martin Charvát, ředitel kreativní agentury Konektor. Podle jeho názoru stačí u technického školství dostat informace ke správným lidem. "Technické obory jsou zajímavé, ale je potřeba ty zajímavosti vytáhnout, věnovat se tomu. Na každé škole musí být odpovědná osoba a ta musí cílit na správné děti i rodiče," řekl Charvát a dodal, že toto všechno je potřeba dělat celoročně, nikoliv jen v období podávání přihlášek.

HNDomácí na Twitteru

Domácí rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Oba panelisté se také shodli na tom, že školy by měly místo drahých billboardových kampaní s celebritami raději uvažovat nad cílenou reklamou v internetových vyhledávačích typu Google či Seznam.

Buď cílit na rodiče, nebo třeba pomocí sociálních sítí přímo na děti − budoucí studenty. "Cena tohoto způsobu propagace je v řádu tisícikorun, a navíc, pokud se inzeruje na vyhledávačích, se platí až za úspěšné kliknutí," řekl Rožánek.