Co dělat při podezření, že máte auto s "falešným softwarem"?

Podvody s emisemi nemají vliv na provoz vozu jako takového. Nejlepší tak je nepanikařit a vyčkat. I proto, že zatím není jasné, kolika aut v Česku se problém s naftovým motorem týká a které přesně vozy to jsou. Podle společnosti jde o naftové motory řady EA189. Z dat automobilek a Svazu dovozců automobilů vyplývá, že Škoda Auto a Volkswagen prodaly mezi lety 2009 a 2013 v Česku přes 150 tisíc nových vozů s naftovými motory. Značná část z nich byly agregáty TDI typu EA 189. Česká Škodovka přiznala, že tyto motory montovala do předchozí generace modelů Fabia, Octavia a Superb a do ukončení jejich výroby je měl i model Roomster a Rapid. Podle dosavadních informací jde o vozy s diesely o objemu 1,6 a 2,0 vyrobené mezi lety 2009 a 2013.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se