Co dělat při podezření, že máte auto s "falešným softwarem"?
Podvody s emisemi nemají vliv na provoz vozu jako takového. Nejlepší tak je nepanikařit a vyčkat. I proto, že zatím není jasné, kolika aut v Česku se problém s naftovým motorem týká a které přesně vozy to jsou. Podle společnosti jde o naftové motory řady EA189. Z dat automobilek a Svazu dovozců automobilů vyplývá, že Škoda Auto a Volkswagen prodaly mezi lety 2009 a 2013 v Česku přes 150 tisíc nových vozů s naftovými motory. Značná část z nich byly agregáty TDI typu EA 189. Česká Škodovka přiznala, že tyto motory montovala do předchozí generace modelů Fabia, Octavia a Superb a do ukončení jejich výroby je měl i model Roomster a Rapid. Podle dosavadních informací jde o vozy s diesely o objemu 1,6 a 2,0 vyrobené mezi lety 2009 a 2013.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru