Své typické projevy nemají jen osoby, ale i organizace. Ve svém souhrnu bývají označovány jako firemní či organizační kultura. Ta ovlivňuje jednání a vzájemné vztahy osob uvnitř firmy i navenek a zároveň působí i na výkon organizace. Podle mezinárodních odhadů může "dobrá" firemní kultura zvýšit výkonnost firmy ve srovnání s konkurenty až o 30 procent.

Přínos kultury k výkonnosti firmy spočívá především v tom, že slouží jako nástroj řízení lidí, který využívá převážně nepřímé formy ovlivňování. Význam tohoto nástroje se projevuje zejména tam, kde je třeba, aby zaměstnanci vedle svých jasně stanovených osobních úkolů a cílů dodržovali i určité obecnější zásady či hodnoty přispívající k úspěšnému fungování organizace.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se