Příběh nejstaršího dochovaného lidového vozu je tak spíš příběhem člověka, který půlku svého života strávil v garáži s jedním autem, jež vzniklo přičiněním ideologie Adolfa Hitlera, ale které je zároveň unikátním odkazem geniálního konstruktéra Ferdinanda Porscheho.

"Odsuzuji nacistický režim a dobu, ve které byl vůz vyroben. Zároveň odsuzuji všechny totalitní režimy, protože jsem měl možnost se do jednoho takového režimu narodit a prožít v něm své mládí," uvádí Brom ideologii kolem VW Brouka na pravou míru, když vcházíme do jeho garáže, ve které stojí vůz s nadčasovým designem, v němž se svého času po Mariánských Lázních vozil "král" berlínské operety Paul Lincke.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Je málo lidí, kteří se svému koníčku věnují s takovým odhodláním a smyslem pro perfekcionismus, že 18 let restaurují jeden automobil. Ondřej Brom je jedním z nich.
  • Když v roce 1997 kupoval nepojízdný shnilý vrak Volkswagen Beetle, netušil, že je to světový unikát.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.