Spotřebitelská důvěra v Německu se poprvé za šest měsíců zhoršila, nepříznivě ji zasáhly zejména obavy ohledně hospodářského vývoje v zahraničí. Výzkumná společnost GfK ve zprávě oznámila, že index spotřebitelské důvěry pro září se snížil na 9,9 bodu ze srpnových 10,1 bodu. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že hodnota indexu zůstane beze změny. 

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Spotřebitelé ale nadále předpokládají, že německá ekonomika v letošním roce vykáže růst. "Navzdory poklesu (indexu spotřebitelské důvěry) nelze tvrdit, že hospodářský motor se bude zadrhávat, nebo že se dokonce zastaví," uvedl analytik GfK Rolf Bürkl. "Hodnota indexu zůstává vysoko, což naznačuje, že soukromá spotřeba letos dokáže splnit roli důležitého pilíře ekonomiky," dodal.

Vyhlídky německé ekonomiky tak podle Bürkla zůstávají příznivé. GfK nicméně upozorňuje na obavy, že by ji mohlo negativně ovlivnit zpomalení hospodářského růstu v Číně a dalších rozvíjejících se zemích.

Ve druhém čtvrtletí růst hrubého domácího produktu Německa zrychlil na 0,4 procenta z 0,3 procenta v předchozích třech měsících. Celoroční růst odhaduje německá vláda na 1,8 procenta, což by znamenalo mírné zrychlení z loňských 1,6 procenta. Německá ekonomika je největší v Evropě a je na ní závislá řada českých podniků.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru