Skupině Karlovarských minerálních vod (KMV) se v prvním pololetí letošního roku zvýšily prodeje o 31 procent. Obrat přesáhl 3,5 miliardy korun. Na rekordním růstu skupiny mají podíl dvě významné akvizice v Maďarsku i úspěch produktových novinek na domácím trhu. Informoval o tom generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

"Velmi mě těší především dvojciferný nárůst na domácím trhu, kde jsme kromě našich tradičních produktů zaznamenali úspěch s novými produkty, jako je například přírodní nápoj Fruttimo Aquila, ale velkou radost nám dělají také nové Poctivé limonády od Poděbradky, které jsou od letošního roku nově k dostání nejenom v lahvích, ale i v točené variantě," uvedl Pasquale.

KMV v první polovině letošního roku rostla i díky expanzi do zahraničí. Skupina KMV odkoupila dvě nejvýznamnější nápojářské firmy v Maďarsku (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz), čímž vznikl největší výrobce balených minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. Skupina firem KMV zahrnuje jak samotné Karlovarské minerální vody, tak i českou společnost Poděbradka a firmy v Rakousku, na Slovensku a nově i v Maďarsku. V Česku pak KMV letos odkoupily většinový podíl i v Hanácké kyselce, kde byly zatím menšinovým akcionářem.

"Holdingu maďarských značek Szentkiralyi a Kekkuti oproti loňskému roku vzrostly prodeje za poslední pololetí o necelých 10 procent a provozní zisk vzrostl téměř dvojnásobně," doplnil Pasquale.

Skupině KMV se ale daří i na dalších evropských trzích, kde působí. Na Slovensku si drží pozici dvojky na trhu balených minerálních vod. V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v přírodních ochucených minerálních vodách. Dalšími významnými exportními zeměmi jsou například Polsko, Německo, ale také USA nebo Spojené arabské emiráty.

Díky nadprůměrně teplému létu a celosvětově sílící poptávce po balené vodě očekává KMV růst také v dalším pololetí. Podle agentury Canadean se letos se na světě poprvé prodá více balené vody než sycených nápojů, doplnil Pasquale.

"Předpokládáme, že letos celá evropská skupina KMV vyrobí a prodá miliardu litrů balených vod a nealkoholických nápojů a obrat dosáhne 6,3 miliardy korun," dodal Pasquale.

Podle údajů agentury Nielsen skupina KMV v rámci celého sektoru nealkoholických nápojů, který zahrnuje minerální a pramenité vody, ovocné džusy, sycené nápoje, ledové čaje a sirupy, za posledních 12 měsíců na maloobchodním trhu potravin a smíšeného zboží dosáhla objemový tržní podíl 29 procent.