V japonské prefektuře Aiči minulý rok politik Tomonaga Osada navrhl, aby úřady distribuovaly čerstvě sezdaným párům tajně propíchlé kondomy. Porodnost v Japonsku je nebezpečně nízká, je prý potřeba neobvyklých způsobů, jak potenciální rodiče donutit k tomu, aby dali vedle kariéry a blahobytu šanci i dětem. V Česku je situace prakticky stejně kritická (1,4 porodu na ženu), ministerstvo práce však naštěstí zatím nemíní se špendlíkem "vylepšovat" ochrany proti početí. Místo toho finalizuje daňovou pobídku směřující ke stejnému cíli − k rozhodnutí založit rodinu a nechat ji se rozrůstat. Čím více dětí budou rodiče mít, tím nižší sociální pojištění zaplatí. Výsledný návrh ještě neznáme, už víme, že na cestě k jeho naplnění stojí spousta potenciálních karambolů, ale přesto je nutné říct − je to správné.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru