Hodnota bannerové reklamy v červenci proti předchozímu měsíci klesla o 23 procent na 397,2 milionu korun. Největším zadavatelem byl opět internetový obchodník Internet Mall. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.

Meziročně bannerová reklama v ceníkovém srovnání zaznamenala pokles o šest procent. Za obchodníkem Internet Mall, který v červenci využil reklamní prostor v hodnotě 22,5 milionu korun, se v žebříčku zadavatelů dále umístil Procter&Gamble s inzercí v hodnotě 13,6 milionu korun a za ním Skrz.cz, která využila reklamní prostor v hodnotě 12,7 milionu korun.

Desítka největších provozovatelů vystavila on-line inzerci v ceníkové hodnotě 361,2 milionu korun, z toho nejvíce Seznam.cz se 147,7 milionu korun.

AdMonitoring sleduje reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Zahrnuje tři zdroje: hlášení zapojených médií, nezávislý monitoring internetových médií a zpětnou kontrolu mediálních agentur. Hodnoty jsou uváděny v ceníkových cenách.