Technicky vzdělaní lidé jako inženýři či IT specialisté jsou na trhu práce dlouhodobě nedostatkovým zbožím. Jde většinou o takzvané pasivní kandidáty, kteří aktuálně práci mají a aktivně žádnou nehledají. Proto obvykle nereagují na standardní náborovou inzerci a je potřeba je cíleně vyhledávat a oslovovat napřímo.

 "Jsou zvyklí neustále dostávat řadu nabídek. Proto musíte být v pravý čas s pravou nabídkou na pravém místě. Tito kandidáti totiž nejsou ochotní měnit, pokud nabídka není výrazně lepší," popisuje ředitelka Recruit CZ Markéta Švedová.

To potvrzuje i marketingová manažerka Grafton Recruitment Jitka Součková. "Pro tyto kandidáty je charakteristické, že jsou velmi vybíraví. Chtějí vědět detaily o firmě, projektech, na kterých pracuje, či technologiích, ke kterým se dostanou," líčí Součková.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se