Jako žena s pevnými rodinnými kořeny zajímající se o problémy řadových Američanů a jejich dětí se prezentuje favoritka demokratických primárek Hillary Clintonová ve svých vůbec prvních předvolebních spotech. Dva z nich se začnou vysílat v úterý a oslovit mají zejména demokratické voliče ve státech Iowa a New Hampshire, kde se budou primárky konat nejdříve.

Clintonová posílala tajné informace ze soukromého e-mailu, potvrdilo americké ministerstvo zahraničí - čtěte ZDE

"Po absolvování právnické školy mohla jít do velké firmy, ale místo toho pracovala pro fond na ochranu dětí. V Arkansasu bojovala za školskou reformu, která navždy změní životy lidí. Potom jako první dáma pomohla získat zdravotní péči osmi milionům dětí. Zbytek už asi znáte," promlouvá k Američanům hlas vypravěče v jednom ze spotů.

Předvolební spot Hillary Clintonové Family Strong

Někdejší senátorka a ministryně zahraničí, které někteří kritici vyčítají nedostatek pochopení pro problémy chudších vrstev Američanů, v reklamě mluví o své zesnulé matce, již rodiče opustili v jejích osmi letech a jejíž odkaz prý Clintonovou motivuje k boji za zlepšení situace rodin a dětí.

Sedmašedesátiletá politička, která neúspěšně bojovala s Barackem Obamou v primárkách již před sedmi lety, sice stále jasně vede v průzkumech demokratických kandidátů, její popularita však v poslední době klesá ve prospěch liberálnějšího senátora Bernieho Sanderse. S reklamou přichází ve chvíli, kdy se spekuluje o možné kandidatuře viceprezidenta Joea Bidena, který by jí mohl sebrat další hlasy.

Tým Clintonové se zaměřením na otázky rodiny rozhodl změnit hlavní témata z neúspěšné kampaně před volbami 2008, kdy spíše dávala na odiv své politické zkušenosti a tvrdost, upozorňuje agentura AP. Vysílání spotů přijde političku, která od dárců jen za první tři měsíce kampaně shromáždila 45 milionů dolarů (1,1 miliardy Kč), na zhruba dva miliony dolarů.

Předvolební spot Hillary Clintonové Family Strong