Na nové trase metra D by měly jezdit vlaky bez řidiče. Jako první by se měla stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice. Vyplývá to z materiálu, který by měli v úterý projednat pražští radní. Stavba první části metra D by měla být hotova do roku 2022, Praha by pak na stavbu mohla čerpat dotace z evropských fondů. Náklady jsou v desítkách miliard korun. Dopravní podnik (DPP) nyní řeší výkup pozemků.

Původně mělo být postaveno metro jezdící se strojvůdcem. Rozhodla o tom rada pod vedením tehdejšího primátora Tomáše Hudečka (tehdy TOP 09). Nynější vedení města by ale v úterý mělo projednat změnu záměru, kdy Praha začne stavět tzv. bezobslužné metro. Důvodem je, že náklady na stavbu budou vyšší, nižší však budou následné provozní náklady.

%insert_attachment[59522200] priloha.html%

"Vrátili jsme se k původním plánům na bezobslužný provoz, je to směr, kterým chceme stavbu vést. Půjde o mírné zdražení v rámci stavební části, ale o dlouhodobě levnější a bezpečnější provoz," řekl již minulý týden generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. V další fázi by se z Pankráce mělo stavět dále do centra. Náklady na stavbu z náměstí Míru, kam bude prodlouženo z Pankráce, do Písnice včetně výkupu pozemků překročí 50 miliard korun. Stavět se podle projektantů začne za tři roky a práce potrvají pět až šest let.

Na novou linku metra D chce vedení města žádat vládu o finanční podporu. Chystá se využít i prostředky z EU. Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.