Vyšší příjmy z reklamy pomohly americké internetové společnosti Google zvýšit zisk ve druhém čtvrtletí.

Čistý zisk dosáhl 3,93 miliardy dolarů (98 miliard korun), což je o 17 procent více než ve stejném období před rokem. Vyplývá to z čtvrtečních zveřejněných výsledků firmy, která provozuje největší internetový vyhledávač na světě.

Za posledních šest kvartálů je to poprvé, kdy čtvrtletní zisk překonal odhady, napsala agentura Reuters.

Po očištění o jednorázové položky vydělal Google ve druhém čtvrtletí 6,99 dolaru na akcii. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali výsledek 6,70 dolaru na akcii.

Celkový příjem společnosti stoupl o 11 procent na 17,73 miliardy dolarů (téměř 442 miliard korun).

Příjmy z reklamy se za tři měsíce do konce června zvýšily o 11 procent na 16,02 miliardy dolarů.

Průměrná cena za kliknutí na on-line reklamu sice klesla o 11 procent, celkový počet kliknutí na reklamy, z nichž má společnost příjem, ale vzrostl o 18 procent.

Pokud jde o příjmy z reklamy, ocitl se Google v poslední době pod tlakem.

Souvisí to s využíváním jeho internetových služeb na chytrých telefonech a počítačových tabletech, kde jsou ceny za inzerci obvykle nižší.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru