Chudé slumy a přírodními katastrofami zničené lokality se pomalu mění v čisté místo plné hřišť, parků a zeleně. Alespoň v představách dětí a virtuální realitě, kterou díky počítačové hře vytvářejí. Svou fantazii děti následně prezentují místním architektům, podnikatelům a politikům.

Nevládní organizace UN Habitat, která funguje pod záštitou OSN a snaží se řešit problémy s přelidňováním měst, se rozhodla řešit urbanizaci hravě. Spolupracuje se švédskou vývojářskou společnosti Mojang, jež stojí za hrou Minecraft. Ta uživateli ponechává naprostou svobodu při tvorbě. Hráč se zde pohybuje v náhodně generovaném světě tvořeném z kostek, které jsou z různých materiálů.

Spojením vznikl projekt Block by Block fungující v přibližně patnácti zemích světa, které se potýkají s chudobou a živelnými katastrofami. Mezi nimi jsou Haity, Somálsko, Nigérie či Bangladéš. "První den se děti stydí, postupně se přestávají bát a stojí si za svými představami a jsou schopny argumentovat, kde by co ve městě mělo být," říká Pontus Westenberg, který vede projekt v Nairobi, hlavním městě Keni.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se