• Nabídněte něco navíc

Zkuste zákazníkovi nabídnout služby k vybranému zboží či další související výrobky. "Službou může být pojištění, delší záruka a podobně. Nabízejte související produkty, ale pozor - tady nespoléhejte na pochybný software, tohle za vás robot neudělá. Je to náročná práce - vytvořit logické souvztažnosti a nabídnout relevantní produkty -, ale vyplatí se," myslí si Martin Šuba, product a account manager ze serveru Kup Najisto.

Kupujícího můžete zaujmout i nějakou drobností navíc. Tomáš Matějček, ředitel e-shopu Megapixel.cz, dává příklad: "Chtěli jsme zvýšit prodej fotografických filtrů. Proto jsme k nabídce filtrů zavedli speciální nástroj, který srozumitelně ukazuje účinek filtru. Zákazník tedy hned ví, jak bude výsledná fotografie vypadat. Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Okamžitě narostly prodeje fotografických filtrů."

  • Nelžete o dostupnosti

Slovo "skladem" by mělo skutečně znamenat, že je dané zboží skladem. "Nelžete zákazníkům. V ničem a nikdy. Nic nenaštve zákazníky více než to, že informace, které e-shop uvádí, nejsou pravdivé. Zákazník, který je například ubezpečován, že je zboží skladem, a vy jej teprve po objednávce začnete shánět u dodavatelů, bude mít z takového nákupu velmi negativní zkušenost. Nejen, že vám již v budoucnu nedá příležitost, ale s největší pravděpodobností to povypráví svému okolí," upozorňuje Radek Ondrášík, marketingový ředitel Parfums.cz.

Produkt označený "skladem" by měl být podle expertů zákazníkovi expedován do 24 hodin a doručen nejpozději do tří dnů. "Raději vždy uveďte přesný termín dodání, než abyste si vymýšleli. Zákazníka si lze pro jeden nákup možná získat lží, až ale bude nakupovat příště, nejspíš už půjde jinam," dodává Miroslav Jakovec, jednatel obchodu Škoda-díly.cz.

  • Vyberte si spolehlivé dopravce 

Doprava sice stojí na konci prodejního procesu, má ale velký vliv na spokojenost klienta. Šuba z Kup Najisto upozorňuje: "Nasmlouvání kvalitního dopravce, který ví, co dělá, a neničí vaši dosavadní snahu, je velmi důležité. Na dopravu si zákazníci stěžují často - nekomunikativnost, zpožděné dodávky a podobně. Vinit z toho ale budou zákazníci vždy váš e-shop, nikoliv dopravce."

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se