Všem malým firmám mohu doporučit: do propagace neinvestujte ani korunu. Vystavujete se velkému riziku promarněné investice. Možná jste dostali velkou slevu u kamaráda z rádia. Nebo přišla nabídka od místních novin. Taková možnost vypadá lákavě, možná i jedinečně. Abychom pochopili, proč je to to špatný nápad, podívejme se, jak fungují větší značky.

Nesoupeřte s Goliášem

Společnosti jako Vodafone, Česká spořitelna nebo Kofola investují každý rok do reklamy a nákupu mediálního prostoru desítky milionů korun. Další peníze stojí produkce samotných reklam. Postupným opakováním reklamních sdělení v souvislosti s logem, názvem společnosti a dalšími symboly pak v našich hlavách vytvářejí paměťové struktury. Díky nim si na danou značku spíše vzpomeneme, když řešíme nějakou potřebu. 

Mimo této "mentální dostupnosti" mají velké firmy i dostupnost fyzickou. Do nejbližší pobočky to většinou není daleko. Kombinace těchto dvou faktorů vytváří poptávku a následný prodej. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se