Podle poslední zprávy Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) má v tuzemsku 94 procent patnáctiletých zkušenosti s pitím piva nebo tvrdého alkoholu. Česko se tak propadlo mezi jinými sledovanými státy v západní Evropě, Americe nebo třeba Asii na samotné dno žebříčku. "Je to dlouhodobý trend, kde se bohatší země zlepšují a my se zhoršujeme," komentuje zprávu OECD národní protidrogový koordinátor Jindřich Vobořil. Tvrdí, že následky benevolentního přístupu k pití přijdou stát na desítky miliard korun, které spolknou léčebné náklady nebo řešení sociálních problémů. "Jsme tolerantní společnost, a pokud si někdo v deváté třídě na jazyk ozkouší pivo, tak to ještě neznamená problém. Horší to je v momentě, kdy se čtvrtina dětí přizná, že se pravidelně opíjí," doplňuje Vobořil.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru