Prodeje BMW klesly v Číně poprvé za desetiletí, prodeje Audi poprvé po dvou letech. Média plní zprávy o tom, kolik kdo na čínském trhu ztratil. V posledních měsících hlásí na největším odbytišti světa minus i premianti.

Mít pokles třeba v Evropě, každý nad tím mávne rukou. Čína je ale naprosto jiná. Problém není to, že tam automobilky neprodají dost nebo že by nevydělaly. Problémem je hrůza z toho, že by trh mohl přestat růst.

Šéf tamní Asociace osobních aut Cchuej ­Tung-šu označuje poslední měsíc za "nejhorší květen všech dob". Meziročně se sice celkové prodeje i nadále zvedaly, ale nikdy to nebylo tak pomalu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se