Opakovaně se mi v poslední době během debat v Evropě stalo, že někdo najednou prohlásil: "Není to divné? Ještě jsme ani jednou nezmínili Spojené státy!" Ano, souhlasí všichni, je to divné. A pak se téma hovoru mění.

Málokdo pochybuje, že vliv Ameriky na Evropu slábne, tak jako angažovanost USA ve světě. Vysvětlení jsou různá. Někteří datují počátek oslabování amerického vlivu do doby války v Iráku v roce 2003 a přičítají ho Bushově administrativě. To byl podle nich okamžik, kdy se Evropa v podpoře Ameriky rozdělila. Ti, kdo to udělali, za to zaplatili. Třeba Tony Blair se nikdy ze svého rozhodnutí připojit se k invazi nezotavil. A také nová zahraniční politika Británie, plná váhavosti a zdráhání, je produktem této války.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru