Železniční nákladní dopravce ČD Cargo údajně připravuje snížení počtu zaměstnanců o 560 lidí ze stávajících 7300. Při svém vzniku v roce 2007 přitom měla státní akciová společnost 12 500 pracovníků. Uvedla to odborová organizace Federace strojvůdců ČR v otevřeném dopise ministru dopravy Danu Ťokovi. Podle vedení ČD Cargo o propouštění dosud nebylo rozhodnuto.

"Dopis od Federace strojvůdců jsem obdržel a situaci v ČD Cargo podrobně sleduji. Mým cílem je stabilizace ČD Cargo, ekonomická i personální. Se zástupci Federace strojvůdců se v nejbližší době setkám a jsem otevřen dialogu, jak situaci ČD Cargo zlepšit," uvedl Ťok.

Propouštění ČD Cargo chystá na základě studie poradenské firmy Deloitte a Dopravní fakulty Jana Pernera v Pardubicích. Jeho součástí má být i redukce sběrných bodů a seřadišť.

Podle předsedy představenstva ČD Carga Ivana Bednárika poklesla v prvních měsících letošního roku celková přeprava zboží po železnici, což se odrazilo i na objemu přeprav ČD Carga. Firma proto, vedle dalších kroků, provádí analýzu možností snížení zaměstnanosti a jejího dopadu na zachování obslužnosti jednotlivých regionů, ale i bezpečnosti provozu.

"Teprve až bude výše uvedená analýza dokončena, rozhodne management o konkrétních krocích, a budou-li se úsporná opatření týkat zaměstnanosti, zahájí ihned dialog se sociálními partnery," dodal.

Odboráři ministra vyzvali, aby svolal pracovní schůzku, která se má situací v ČD Cargu zabývat. "Objem přepravy jak v ucelených, tak v jednotlivých vozových zásilkách klesá a hospodářské výsledky za první čtvrtletí tohoto roku jsou opět v minusu," uvedlo v dopise prezidium.

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

Strojvůdcům se rovněž nelíbí, že se téměř každý rok mění členové představenstva společnosti, kteří po vyplacení tučného odstupného předají vedení svým následovníkům bez ohledu na to, co po nich ve firmě zůstalo. "Je velmi zarážející, že se tak děje s plným vědomím akcionáře, tedy státu, a členů řídícího výboru, ve kterém jsou účastni zástupci jednotlivých ministerstev," napsali odboráři.

ČD Cargo je dceřinou společností Českých drah. Největší tuzemský železniční nákladní dopravce provozuje asi 650 lokomotiv a ročně přepraví 78 milionů tun nákladu. Stáří vozového parku dopravce se blíží 30 letům.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru