Peníze ještě nejsou všechno. Na podporu technického vzdělávání šlo loni v Česku skoro 300 milionů korun, z Evropské unie tímto směrem putují miliardy. Jenže i v případě, že se časem podaří děti přesvědčit, že tradičně neoblíbené obory, jako je matematika, fyzika nebo chemie, dokážou být zábavné a pro budoucí kariéru užitečné, může veškerá snaha ztroskotat na tom, že tyto předměty nebude mít kdo učit.

Vedlejším produktem dlouhodobého nezájmu studentů o přírodovědné obory je totiž právě nedostatek mladých učitelů těchto předmětů. Když žáci nechtějí technické obory studovat, logicky je nepůjdou ani učit na základní a střední školy. Kde by za to navíc dostali málo peněz. 

V článku se dále dozvíte

  • České školy se potýkají s nedostatkem učitelů fyziky a pedagogické fakulty ročně opustí jen několik desítek absolventů.
  • Některé školy se kvůli tomu uchylovaly k zaměstnávání nedostatečně kvalifikovaných fyzikářů, ale to už není kvůli novele zákona možné.
  • Ministerstvo plánuje, že budoucím učitelům nabídne stipendia.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.