Zřejmě nejproblematičtějším momentem, který však, jak se zdá, ani militantním ekologům nevadí, je v oblasti dopravy prakticky ničím neomezený dovoz starých ojetých automobilů ze zahraničí, a také provoz přestárlých automobilů bez katalyzátorů, kterých u nás jezdí ještě víc než tři čtvrtě milionu. Oboje je neřešeným problémem, o kterém se občas jen planě mluví.

Pozitivních skutečností je víc. Od nynějška vyráběné osobní vozy už musí být vybaveny motory plnícími výhradně požadavky normy Euro 6. Přibývá také vozů s pohonem na CNG a také elektromobily už nejsou takovou výjimkou jako dříve. Ekologickým automobilům a jejich většímu rozšíření bohužel moc nepřeje česká legislativa, resp. nijak výrazněji je, ve srovnání se zahraničím, nepodporuje.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se