Poslední opera Leoše Janáčka Z mrtvého domu, vycházející z Dostojevského vězeňských "zápisků", je setkáním dvou přecitlivělých duší. Ta Dostojevského provádí psychologickou analýzu vězňů, která si nezadá s vhledy doktora Freuda; ta Janáčkova nalézá emoce, jež se hudbou nejen umocňují, ale také pročišťují do podoby živých esencí.
V Janáčkově opeře si skladatel se spisovatelem rozumějí, protože oba hledají onu "boží jiskru v temnotě lidské podstaty". Když ovšem do hry hudebních emocí a psychologických hnutí vstoupí ještě třetí prvek přecitlivělosti režisérské, začnou se někdy dít podivuhodné věci.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...