Dynamické a konkurenční prostředí nutí české společnosti zrychlit svoje rozhodovací procesy. Rozhodovat se za pochodu. Ale nikoliv na základě dojmů, názorů nebo "včerejších" dat. Mít po ruce relevantní a aktuální údaje o vývoji klíčových ukazatelů byznysu je již nutností!

Právě proto budí pozornost českých firem dvě nové skupiny nástrojů z oblasti Business Intelligence. Velká většina velkých českých společností (92 %) hodlá v brzké době začít se zaváděním nových nástrojů, jako je mobilní reporting nebo self-service BI.

Tuto skutečnost odhalil průzkum konzultační a technologické společnosti Trask solutions. Proběhl u příležitosti dubnové odborné snídaně iTea, kterou uspořádal Trask pro své klienty a která byla tentokrát věnována nejnovějším trendům v oblasti BI.

Nové nástroje BI nabízejí nebývalé možnosti a výhody

Mobilní reporting:

- Poskytuje přístup k reportům a dashboardům prostřednictvím tabletů a chytrých telefonů kdykoliv a odkudkoliv.

- Interaktivní reporty s pokročilou vizualizací (včetně 3D) nabízejí rychlý přehled požadovaných ukazatelů a možnost okamžitého zobrazení detailů či trendů.

- Podpora týmové spolupráce (sdílení informací, komentáře atd.).

- Zabezpečení na podnikové úrovni (např. dvoufaktorová autentizace využívající karet PKI) pro práci v režimu online i offline.

Self-service BI:

- Nástroje umožňující uživatelům vytvářet vlastní reporty a analýzy bez použití IT kapacit (a tedy ihned, bez čekání) pomocí předpřipravené architektury.

- Přístup k heterogenním datům z různých datových zdrojů a import relevantních dat pro analýzy (data mashups) bez potřeby skriptovacích jazyků.

- Data discovery (flexibilní a rychlé zkoumání dat) a pokročilá datová vizualizace.

- Podpora týmové spolupráce (jednoduché sdílení informací, publikování výstupů).

- Podpora Data Governance (přístup k datům dle zavedených zásad).

 

Analytici Gartneru

tvrdí, že díky zavedení mobilního BI dochází k navýšení použití reportů oproti nemobilnímu BI o cca 50 %.

 

Související