Tabákové společnosti Philip Morris ČR v letošním prvním čtvrtletí meziročně vzrostl hrubý zisk o 12,2 procenta na 1,1 miliardy korun. Důvodem je zejména příznivý vývoj cen v České republice a na Slovensku. Konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH o 17,2 procenta klesly na 2,3 miliardy korun, a to hlavně kvůli změnám provozního modelu ve výrobě, uvedla v pondělí společnost na svých webových stránkách.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Pokles tržeb byl částečně eliminován příznivým vývojem cen v České republice a na Slovensku. Při vyloučení vlivu měnového kurzu se konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH snížily o 17,4 procenta.

Tržby v tuzemsku bez spotřební daně a DPH se za první čtvrtletí meziročně zvýšily o 6,3 procenta na 1,2 miliardy korun. Celkový trh cigaret v Česku klesl o odhadovaných 3,1 procenta na 4,2 miliardy cigaret. Tržní podíl Philip Morris ČR stoupl podle maloobchodního průzkumu o 0,5 procentního bodu na 46,8 procenta. Objem domácího odbytu Philip Morris ČR se za první čtvrtletí zvýšil o 7,9 procenta na 1,9 miliardy kusů. Bez RDG zůstal nezměněn.

Tržby Philip Morris Slovakia bez spotřební daně a DPH za první kvartál meziročně vzrostly o devět procent na 21 milionů eur. Celkový trh cigaret na Slovensku zůstal v porovnání se stejným obdobím loňského roku na úrovni 1,5 miliardy cigaret.

Philip Morris ČR je předním výrobcem a prodejcem tabákových výrobků v Česku. Zaměstnává přibližně 1 100 lidí napříč Českou republikou. S akciemi společnosti se obchoduje na pražské burze.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru