O naprosté dominanci teprve jedenadvacetiletého golfisty Jordana Spietha, který minulý víkend suverénně ovládl legendární Masters, a s výsledkem -18 dokonce vyrovnal rekord slavného turnaje, vytvořený v roce 1997 Tigerem Woodsem, už jste pravděpodobně slyšeli. Spieth ale tento rok nebyl jediný, kdo v neděli z osmnáctého greenu Augusta National Golf Clubu odcházel vítězně.

Radovat se mohl i jeho sponzor, baltimorský výrobce sportovního oblečení Under Armour. Zatímco mladičký Texasan si na své konto připsal první turnaj kategorie major, značka Under Armour, v jejímž oblečení Spieth absolvoval všechna čtyři turnajová kola, se mohla těšit z obrovské publicity. Její hodnotu analytici odhadují na bezmála 31 milionů dolarů.

Under Armour vs Nike

Seznam velkých korporátních rivalit typu McDonald's – Burger King, Coca-Cola – Pepsi anebo Apple – Microsoft má nový přírůstek: Nike versus Under Armour.

Tržní kapitalizace Nike je sice stále ještě víc než pětkrát větší než u konkurenčního výrobce sportovního oblečení z Baltimoru, podle analytiků bychom ale dnes jen stěží hledali ambicióznějšího šéfa, než jakým je CEO Under Armour Kevin Plank.

"Značka v posledních letech nerostla, přímo explodovala," píše časopis Forbes.

Under Armour nedávno podepsal smlouvu s britským tenistou Andym Murraym a na deset let prodloužil sponzorský deal s rodící se golfovou superstar Jordanem Spiethem.

Právě Spieth by dle expertů mohl mít na budoucnost značky podobný vliv, jaký kdysi míval Tiger Woods na golfovou divizi koncernu Nike.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.