Ministerstvo zahraničí se rozhodlo poprvé ve své historii důkladně prozkoumat, jak se zahraniční zastoupení snaží pomáhat firmám. "Jako v každé službě státu musíme vědět, jestli pracujeme dobře," říká náměstek Martin Tlapa, který v Černínském paláci odpovídá za ekonomickou diplomacii.

Právě to, jak ambasády přispívají k úspěchům českého byznysu v zahraničí, si chce ministerstvo ohlídat pomocí nového bodovacího systému. Úředníci teď oslovují firmy, s nimiž jednotlivá velvyslanectví jednala, aby zjistili, jak spolupráce dopadla. Ve druhém kroku se pak ministerstvo obrátí na profesní svazy, například Hospodářskou komoru, Asociaci malých a středních podniků nebo Svaz průmyslu a dopravy. Ptát se bude také na to, jestli ambasády samy vyhledávají příležitosti a upozorňují na ně české klienty.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se