Ministerstvo zahraničí se rozhodlo poprvé ve své historii důkladně prozkoumat, jak se zahraniční zastoupení snaží pomáhat firmám. "Jako v každé službě státu musíme vědět, jestli pracujeme dobře," říká náměstek Martin Tlapa, který v Černínském paláci odpovídá za ekonomickou diplomacii.

Právě to, jak ambasády přispívají k úspěchům českého byznysu v zahraničí, si chce ministerstvo ohlídat pomocí nového bodovacího systému. Úředníci teď oslovují firmy, s nimiž jednotlivá velvyslanectví jednala, aby zjistili, jak spolupráce dopadla. Ve druhém kroku se pak ministerstvo obrátí na profesní svazy, například Hospodářskou komoru, Asociaci malých a středních podniků nebo Svaz průmyslu a dopravy. Ptát se bude také na to, jestli ambasády samy vyhledávají příležitosti a upozorňují na ně české klienty.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.