Každý rok opouštějí školy desetitisíce humanitně vzdělaných absolventů a nezřídka míří rovnou na pracovní úřad. Oproti tomu o absolventy techniky se firmy přetahují a jejich nedostatek jim brzdí byznys. Přestože stát i školy různými kampaněmi lákají mladé lidi do technických oborů, ve firmách tito absolventi chybějí stále citelněji.

Dokládá to například výzkum pracovního portálu Jobs.cz. Zatímco na pozici v administrativě reaguje průměrně 44 uchazečů, například v IT je reakcí jen osm. Firmy se shodují, že humanitně vzdělaných studentů je přebytek a stát na ně posílá peníze, které by mohl dát právě do výuky a propagace technických oborů. Vychovat jednoho technika je totiž mnohem dražší, protože ve srovnání s oblastí společenských věd potřebuje dražší vybavení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru