Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 ccm
Výkon: 110 kW (150 k)
Toč. moment: 240 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Max. rychlost: 210 km/h
Komb. spotřeba: 5,6 l/100 km
Rozměry: 4560 x 1823 x 1492 mm
Cena: 446 990 korun včetně DPH

V oblasti designu prodělal Focus jen drobné změny. Ekonom testoval karosářskou variantu kombi, k dispozici je ještě klasický hatchback a pohledný sedan, který sice v Evropě bude tvořit minimum prodejů, ale v některých asijských zemích se naopak stane bestsellerem.

Všechny verze spojuje nová maska chladiče s velkou mřížkou, která k běžným motorizacím doputovala zřejmě z ostrého provedení ST. Auto si lze navíc za lehký příplatek dozdobit sportovním paketem, který ještě zvyšuje jeho přitažlivost. Přidává nové prahy, nárazníky nebo přítlačné křídlo na zádi.

Při vstupu do kabiny si lidé mohou všimnout jednoho chytrého detailu. Když se dveře otevřou, z jejich útrob se vynoří plastový kryt, který automaticky usedne na ostrou hranu dveří. Zmizí opět po zavření. Tento mechanismus chrání nejen dveře Focusu před odřením třeba od stěny garáže, ale chrání před poškozením i karoserie okolních aut. Takovou ohleduplnou "vychytávkou" by měl být povinně vybaven každý vůz.

Zpět do kabiny. Zde zásadní změnou prošla palubní deska, která má sice nové tvary, ale stále poměrně výrazně zasahuje do interiéru. Její vystouplý středový panel je nepříjemností pro řidičovo pravé koleno, které se s ním potkává poměrně často.

Nový multimediální systém Sync je přehledný. Má dotykovou obrazovku s jemnou grafikou a v menu rozděleném do čtyřdílné matice se řidič orientuje snadno a logicky. Systém ale není tak nový, jak Ford tvrdí. V USA už funguje na palubách aut modrého oválu několik let.

Zásadním problémem Focusu je ale stísněný interiér. Pokud je třeba svézt cestující i na zadních sedadlech, budou po lidech vpředu naléhavě žádat, aby se uskromnili. Na nohy totiž kvůli masivním (ale na druhou stranu pohodlným) sedadlům mnoho prostoru nezbývá. A to Ekonom čekal, že u kombi bude situace lepší než u hatchbacku. Stejně tak i kufr s kapacitou 476 litrů patří pod průměr třídy. Typicky český stěhovavý zákazník tedy z prostorových dispozic nadšený nebude.

Focus ale zvládá vše napravit skvělým motorem. Pod kapotou testovaného vozu pracoval nový benzinový čtyřválec 1.5 EcoBoost. Ten nahradil původní, o deci objemnější jednotku. Výkonově však neztratil. Na přední kola totiž posílá výkon pěkných 150 koní. Jednotka je navíc příkladně tichá a ve vysokých otáčkách potěší příjemným sytým zvukem. Líbí se jí ve středních otáčkách, kde může rozdávat točivý moment 240 Nm.

Ve spolupráci s velmi přesnou manuální šestistupňovou převodovkou funguje výborně. Velká dynamika se hodí k rychlému předjíždění. U přeplňovaných motorů ale bývá zvykem velké rozpětí spotřeby. Ve městě Ekonom při využívání síly motoru naměřil 11 litrů benzinu na 100 km, mimo město zase jen 7 litrů.

Podívejte se, jak se jezdí v novém Fordu Focus:

Škoda, že nový Focus přijel s jiným nastavením podvozku a řízení. Vše je totiž nově naladěno do měkčího režimu. Pro adrenalinuchtivé řidiče to znamená, že se budou muset po letech poohlédnout po jiném modelu. Ostatní ale nové nastavení spíše ocení.

Z Fordu se stalo pohodlné auto na každý den. Je pochopitelné, že nyní, s globálními prodeji, se jednoduše Ford musí zalíbit co největšímu počtu zákazníků. Na druhou stranu je škoda, že tím Focus přestává být výjimečným a stává se jen dalším z mnoha zástupců nižší střední třídy.

Související