Japonský ztrátový výrobce elektroniky Sharp Corp. plánuje zrušit 6000 pracovních míst, což představuje více než deset procent celkové pracovní síly společnosti. Propouštění je součástí plánu globální restrukturalizace, která má firmu stát 200 miliard JPY (42,1 miliardy Kč). Informovala o tom dnes agentura Reuters s odvoláním na informovaný zdroj.

Zhruba 3000 lidí chce firma propustit v Japonsku, avšak převážně formou předčasného odchodu do důchodu. Dalších 3000 propustí v zahraničí. Na konci loňského roku měla firma kolem 50 000 zaměstnanců.

Sharp je významným výrobcem obrazovek. Firma však očekává, že vykáže již třetí celoroční ztrátu za čtyři roky kvůli slabému prodeji obrazovek do chytrých telefonů v Číně. Snahy firmy o oživení narušil nečekaný úspěch konkurenční firmy Japan Display. Minulý měsíc Sharp odhadl, že za fiskální rok do konce března vykáže ztrátu 30 miliard jenů. Do té doby počítal naopak se ziskem 30 miliard JPY.

Společnost uvedla, že zvažuje několik možností restrukturalizace svého podnikání, konečné rozhodnutí však zatím nepadlo. Očekává se, že restrukturalizaci oznámí při květnovém zveřejnění své strategie na středně dlouhé období.

Zdroj rovněž uvedl, že generální ředitel firmy jedná s bankami Mizuho Bank a Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ o druhé velké pomoci od roku 2012. V září 2012 banky slíbily, že poskytnou firmě úvěry v celkové výši 360 miliard JPY výměnou za slib, že se do letošního roku vrátí k zisku. Firma kvůli návratu k zisku mimo jiné opustila evropský trh s televizory a ukončila výrobu solárních panelů v Evropě a USA.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru