Radní v úterý schválili organizační změny na pražském magistrátu, platné od 1. dubna. Jednotlivé odbory budou sloučené v nové sekce a dojde ke zrušení jedné řídící úrovně. Někteří zaměstnanci budou propuštěni, primátorka Adriana Krnáčová (ANO) na tiskové konferenci odmítla ovšem specifikovat, kolik jich bude.

Podle jejího dřívějšího vyjádření do tří let půjde ale až o čtvrtinu z 2000 zaměstnanců úřadu.

Od dubna tak nově vznikne například sekce služeb občanům. V jedné sekci budou společně agendy samosprávy i přenesené působnosti státní správy. Podle Krnáčové se magistrát inspiroval například na ministerstvech, kde tyto sekce fungují. Kolik nových sekcí bude, neuvedla.

V současné době jsou na magistrátu odbory rozdělené do pěti sekcí – sekce rozhodování o území, státní správy, správy města, finanční a správy majetku a sekce řízená ředitelem magistrátu.

Každá sekce má svého ředitele, stejně jako jí podřízené odbory. To se od dubna změní.

Po této organizační změně budou následovat i další dílčí. V některých odborech, například informatiky, se čeká na výsledky výběrových řízení na jejich ředitele, poté bude ještě personální audit.

"Dojde i k redukci úřadu, ale to zatím nemůžeme předjímat," upřesnila Krnáčová.

Podle vyjádření Krnáčové z letošního ledna funguje magistrát špatně například v oblasti školství nebo zdravotnictví.

Některé odbory prý byly v minulosti nesmyslně rozdělovány, jiné zase spojovány – to se týká podle ní například odboru stavebního a odboru územního plánu. V minulosti byl rovněž odbor komunikace přesunut pod kancelář primátora, nově je samostatným odborem.