Proč kupovat drahé věci, když jsou k mání levnější a ve stejné kvalitě? Zvlášť když nejde o dárek k narozeninám, ale o firemní náklady. Jistě, šikovný obchodník slevu usmlouvá téměř vždy, ale ušetřit při výběru dodavatele lze i jinak. V první řadě je nutné důkladně prozkoumat vlastní potřeby.

"Firmy často vidí zdroj úspor jen v jednání s dodavateli o ceně. Ze zkušeností přitom vyplývá, že až 70 procent objemu úspor lze dosáhnout důkladným prověřováním předmětu nákupu a 30 procent výběrem dodavatele. Konkrétně to znamená, že je třeba kupovat jen to, co skutečně potřebujeme, s takovými parametry a funkcemi, jež využijeme, a zároveň posoudit, na jaké náklady si nákupem do budoucna zakládáme. Zdá se to být samozřejmé, ale ne vždy tomu tak je," říká Karel Otýs, nezávislý konzultant a lektor v oblasti firemního nákupu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se