Zamýšlené změny MHD kompletně odmítla Praha. Od dubna se tak upraví jen povrchové linky v okolí prodlouženého úseku metra A v Praze 6, i jejich návrh však projde revizí. Plán změn kritizovaly městské části i obyvatelé, celkem magistrát eviduje na 3000 připomínek.

Náměstek primátora Petr Dolínek (ČSSD) prošel připomínky a došel k závěru, že velké množství okolností Ropid opomenul a měly by být zohledněny. "Plán nepočítá například s chystaným rozšířením parkovacích zón, nikdo se nebavil s řidiči DPP ani s veřejností a neproběhl nový směrový průzkum," řekl Dolínek. Směrový průzkum zaznamenává, kudy cestuje nejvíce lidí.

Změnit by se měl i způsob projednávání změn. Dolínek chce, aby Ropid nevyjednával vždy pouze s jednou městskou částí, ale aby se jednání uskutečňovala v "balících". "Není možné od sebe například oddělit Prahu 6 a 17, doprava tu spolu souvisí," řekl Dolínek. Nově se do tvorby mají zapojit také externí odborníci.

Podle původního návrhu se změny měly týkat celého území Prahy. Po stejných trasách mělo jezdit jen sedm z 24 linek tramvají, měly přibýt dvě nové a jedna měla být zrušena. Změny se měly dotknout i 54 ze 134 autobusových linek. To teď neplatí a Ropid dostal celý materiál k přepracování. "Bude to úkol nového ředitele Ropidu," řekl Dolínek. Nový ředitel by měl být znám do konce února. Příští týden proběhne druhé kolo výběrového řízení, do kterého postoupilo pět celkem z 18 přihlášených kandidátů.

Ropid společně s DPP a Prahou 6 znovu posoudí i linky v okolí prodlouženého metra A. "Musí to udělat tak, aby mohly začít od 6. dubna platit," dodal Dolínek.

Jedním z nejhlasitějších kritiků změn byla Praha 6, kudy vede nová část metra. Výhrady měly ale i ostatní městské části. Vadilo jim, že se mění MHD i na druhé straně Prahy, než kudy vede nové metro.

Změny kritizují i opoziční zastupitelé. "Ropid se měl zaměřit pouze na rušení takzvaných souběžných tras autobusů a tramvají, které kopírují prodlouženou trasu metra A. Jakékoliv další změny jsou pro mě nepochopitelné," sdělil opoziční zastupitel a předseda pražské ODS Filip Humplík.

Na prodlouženém úseku metra A přibudou čtyři stanice. Provoz bude Prahu letos stát 313 milionů korun, stavba vyšla asi na 20 miliard korun.