Kousek od Bohušovic nad Ohří na Litoměřicku ve čtvrtek spadl vrtulník, jeho pilot na místě zemřel. Více lidí ve vrtulníku, který se zřítil krátce po desáté hodině ranní, zřejmě nebylo. Části stroje padaly už za letu do pole a lesa za městem. Trosky podrobně prozkoumá letecká inspekce, která bude zjišťovat příčiny nehody. Mluvčí litoměřické policie Pavla Kofrová ČTK řekla, že totožnost mrtvého zatím není známa. Podle informací ČTK však mělo jít o řídícího letového provozu.

Úmrtí jednoho ze zaměstnanců státního podniku Řízení letového provozu (ŘLP)  potvrdil jeho mluvčí Richard Klíma. Zároveň uvedl, že let, při kterém pilot zahynul, neměl žádnou souvislost s činností ŘLP a šlo o čistě soukromé aktivity jednoho ze zaměstnanců.

Na zkušební let vyrazil ve čtvrtek ráno stroj z Roudnice nad Labem. Podle svědků se vrtulník klepal a měl asi problémy krátce po startu. "Hlášení o pádu vrtulníku jsme přijali v 10:17," uvedla Kofrová. Co mohlo pád stroje způsobit, bude zjišťovat vedle policie také Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. "Vrtulník měl provoz schválený podle předpisů," uvedl vedoucí letového oddělení ústavu Josef Bejdák. Upřesnil informaci policie o typu vrtulníku, kterým nebyl Robinson, ale experimentální stroj typu Exec A600 Talon. "Podle trosek, které se zde nacházejí ve velké ploše, můžeme říci, že nějaký problém nastal za letu," řekl Bejdák.

Pilot stroje podle policie při pádu utrpěl zranění neslučitelná se životem, kterým na místě podlehl. Vrtulník se po dopadu rychle vzňal a prakticky celý shořel. U požáru byli litoměřičtí hasiči, kteří však nemohli dojet přímo k vrtulníku. "Místo není dostupné ze silnice, proto museli lidé vzít hasicí přístroje a donést je ke stroji," řekl ČTK mluvčí krajských hasičů Lukáš Marvan. Podle něj však stroj shořel poměrně rychle, a tak hasiči už jen místo kontrolovali.

"Příčiny a okolnosti tragické události jsou předmětem dalšího šetření," doplnila policejní mluvčí. Podle Bejdáka se problém týkal pohonné jednotky nebo sestavy vrtulníku. "Asi došlo ke kontaktu listu nosného rotoru s ocasním nosníkem a došlo k destrukci, nebo mohlo něco upadnout," uvedl Bejdák. Řekl, že zatím nelze vyloučit ani chybu pilota.

Vrtulník byl do hmotnosti 600 kilogramů pod značkam UCL, což znamená jistá omezení týkající se prostoru létání. "Byl to zkušební let," uvedl Bejdák. Inspektoři místo prohlížejí, následně budou zkoumat dokumenty ke stroji i dokumenty pilota a podrobně prozkoumají trosky vrtulníku.

Vyšetřování příčin může trvat minimálně půl roku. Stroj byl sestaven ve Spojených státech a do ČR byl převezen zhruba před rokem. "U nás to byl jediný stroj, budeme muset spolupracovat i s výrobcem," doplnil Bejdák.

Místo tragické události a široké okolí, kam dopadly trosky, je zcela uzavřeno. Do lesíka kousek od vlakového nádraží se tak nedostanou zvědavci ani místní obyvatelé, kteří za město chodí venčit psy.