Natočit film o převracení Diderotova hereckého paradoxu jako půdorysu lidské existence – to chce hodně odvahy. Předně, zajímá dnes někoho Diderot a jeho úvahy o rozpolcenosti herce, který se podle francouzského osvícence k tomu, aby byl přesvědčivý, musí oprostit od všech vlastních vnitřních hnutí a naplnit se city své figury? Skutečný herec musí mít nad rolí rozumovou kontrolu, vláda citu, to je konec herectví. Režiséra Alejandra Iñárritua Diderot zaujal natolik, že z tohoto hereckého napětí mezi citem a rozumem vytvořil tlukoucí srdcesvého filmu Birdman, ale udělal to tak, že už vůbec nejde o herce, nýbrž o existenci jako takovou.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se