Natočit film o převracení Diderotova hereckého paradoxu jako půdorysu lidské existence – to chce hodně odvahy. Předně, zajímá dnes někoho Diderot a jeho úvahy o rozpolcenosti herce, který se podle francouzského osvícence k tomu, aby byl přesvědčivý, musí oprostit od všech vlastních vnitřních hnutí a naplnit se city své figury? Skutečný herec musí mít nad rolí rozumovou kontrolu, vláda citu, to je konec herectví. Režiséra Alejandra Iñárritua Diderot zaujal natolik, že z tohoto hereckého napětí mezi citem a rozumem vytvořil tlukoucí srdcesvého filmu Birdman, ale udělal to tak, že už vůbec nejde o herce, nýbrž o existenci jako takovou.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.