Největší ruské síti obchodů s elektronikou a spotřebiči Eldorado vzrostly v loňském roce tržby o 16,2 procenta na 131,7 miliardy rublů (47,1 miliardy korun).

Příznivé výsledky firma zaznamenala ve všech obchodních segmentech. Eldorado vlastní česká investiční společnost PPF.

V obchodech otevřených nejméně rok tržby stouply o 17,8 procenta. Společnost loni otevřela osm obchodů, stejný počet jich však rovněž zavřela.

Tržby přes internet se zvýšily o 61,6 procenta na 17,8 miliardy rublů. Podíl firmy na internetovém trhu se zvýšil na 9,4 procenta ze 7,3 procenta předloni.

Eldorado bylo založeno v roce 1994. Od srpna 2011 PPF kontroluje 100 procent maloobchodní sítě Eldorado poté, co koupila zbývající podíl od zakladatele sítě.

Eldorado svoji strategii zaměřuje primárně na masový trh. Od roku 2012 rozvíjí v Rusku on-line obchody se speciálními výdejnami zboží a patří mezi nejrychleji rostoucí společnosti v prodeji přes internet.

Skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera investuje do řady odvětví od bankovnictví či finančních služeb, přes telekomunikace, pojišťovnictví, nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů, zemědělství, maloobchodní služby až po biotechnologie. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru