Dálkovou i příměstskou železniční dopravu v Praze ovlivní od pondělí rekonstrukce haly hlavního nádraží. Kvůli ní bude část vlaků zajíždět na pražské Masarykovo nádraží, rozdělit se bude muset příměstská linka S7 spojující Beroun a Úvaly u Prahy s hlavním městem. Opravy zastřešení pražského nádraží budou mít na železniční dopravu v hlavním městě dopad přibližně dva roky.

Způsob, jakým se Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) s mimořádnou událostí vyrovnala, kritizovaly České dráhy i firma Ropid, která organizuje pražskou hromadnou dopravu. Dráhám vadí, že správce kolejí nezanesl změny v dopravě už během prosincové řádné změny jízdního řádu, přestože o potřebě upravit jízdní řády vlaků musel dopředu vědět.

"Neuběhl ani měsíc a jsme nuceni kvůli výluce jízdní řád měnit. Znamená to pro nás i pro zákazníky řadu nepříjemných komplikací," uvedl dříve člen představenstva ČD zodpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán. Ropid kritizoval SŽDC za to, že v době snížené kapacity hlavního nádraží upřednostnila dálkové komerční vlaky provozované na soukromé riziko před příměstskými spoji objednanými v rámci veřejné služby.

Výluka by se od pondělí měla podle SŽDC dotknout celkem 15 železničních linek. Zrušen bude muset být ranní vlak z Prahy do Kolína, který bude nahrazen autobusovou dopravou. Na Masarykovo nádraží budou zajíždět vlaky na lince S7 z Úval a rychlíky z Děčína. Rychlíky z Českých Budějovic budou z hlavního nádraží prodlouženy do Holešovic a u řady vlaků budou upraveny odjezdové časy. Odjezdové časy vlaků si mohou cestující zkontrolovat na internetových stránkách SŽDC.

Opravy střechy nad příjezdovou halou si vyžádají kompletní výměnu skleněných desek mezi žebrovím příjezdové haly a ocelové části konstrukce budou opatřeny novým nátěrem. Celá oprava za bezmála půl miliardy korun by měla být hotová do května 2017.

Související