Maloobchodní trh s energiemi má svůj vrchol již za sebou. Za poslední rok změnilo svého dodavatele "jen" 534 tisíc zákazníků, o třetinu méně než před třemi lety. V době boomu se přitom odhadovalo, že se ročně může změnit až milion smluv.

"Situace je dnes výrazně jiná, potenciál pro získávání zákazníků tu sice stále je, ale spíše v řádech tisíců než desítek tisíc," říká Lukáš Pokrupa, obchodní ředitel druhého největšího alternativního dodavatele firmy Centropol. A ví, o čem mluví. Jeho firma jen v roce 2011 získala přes 150 tisíc zákazníků v elektřině. Tehdejší jednička Bohemia Energy pak 67 tisíc zákazníků.

V článku se dále dozvíte

  • Za tři roky výrazně klesly změny dodavatelů energií.
  • Roste jen pár malých hráčů a ani ambiciózní projekt Karla Komárka a MND neuspěl.
  • Jednou z nejrychlejších cest, jak získat zákaznickou základnu, je koupě jiné firmy.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.