Podsvícený plakát v pražském metru s patřičně krásnou ženou na obálce, vybavenou neúnosným množstvím nákupních tašek, hlásá hlavním nadpisem Merry Shopping. Zdánlivě nedůležitá banalita reklamního sloganu však prozrazuje cosi velikého o naší době. Místo Merry Christmas říká rovnou bez ideologického komponentu Merry Shopping, protože se v naší době z Vánoc obecně stalo právě toto.

Mimochodem není nic dojemnějšího než reklama na událost, která už je pasé. Předvolební plakáty po volbách. Volby jsou již dávno rozhodnuty, ale politik s vyretušovaným úsměvem stále do vzduchu slibuje slušnost, peníze, bezkorupčnost. Reklamy na koncerty, které nám měly změnit život. V čase zamrzlé sliby, které vyprávějí také o tom, jak si asi zvláštně vede reklamní trh, když nevadí, že měsíce leží jejich plochy ladem minulé události. Člověk v těchto pohrobcích vidí lépe tu marnost, podobně jako vyhozené vánoční stromky u popelnic, ideálně ještě se zbytky zlatých třpytivých cancourků, které ještě před pár dny rozsvěcovaly světlo v očích našich dětí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru