Skupina autobazarů AAA Auto loni zvýšila prodej o 12 procent, a to na 63 613 ojetých aut. Letos očekává podobné tempo růstu a chystá zahraniční i regionální expanzi. Ve středu to uvedli zástupci společnosti.

"Díky stále rostoucí poptávce a většímu podílu na jednotlivých trzích se nám podařilo překonat plánovaný cíl 63 000 vozů a rok 2014 jsme uzavřeli dosažením nového rekordu 63 613 prodaných aut. To je náš nejlepší výsledek od roku 2007, kdy jsme ovšem měli více poboček. V roce 2015 očekáváme pokračování růstu prodejů v podobném tempu, bude ale samozřejmě záležet na celkovém stavu ekonomiky," uvedla generální ředitelka Karolína Topolová.

Nejsilnějším měsícem byl v roce 2014 srpen, kdy skupina prodala 5947 aut. Průměrná cena automobilu přitom byla  170 000 Kč. Z celkového množství prodaných aut jich 4643 putovalo v rámci exportu do zahraničí. Pod značkou Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních a luxusních vozů, prodala skupina 9023 automobilů.

Letos se chce AAA vrátit na polský trh, kde nejprve otevře pobočku pro Varšavu v Piasecznu a další pobočky budou následovat podle její úspěšnosti. Bude rovněž pokračovat v regionální expanzi, a to jak rozšiřováním stávajících autocenter, tak otevíráním nových v městech s více než 40 000 obyvateli. "Rádi bychom během tohoto roku otevřeli jednu až dvě pobočky v České republice, na Slovensku a v Maďarsku, již máme některé lokality vytipované," dodala Topolová.

Skupina se v roce 2015 také zaměří na některé specifické segmenty, například na firmy a živnostníky. Větší důraz bude klást také na rostoucí segment zánovních a luxusních ojetých vozů.

Skupina, kterou nedávno získal investiční fond Abris Capital Partners, provozuje pobočky v ČR, na Slovensku, v Rusku a od loňska také v Maďarsku. Počet zaměstnanců se pohybuje kolem 2100 lidí.