Když se v titulcích nového českého filmu Hodinový manžel, jímž na plátně debutuje doposud jen divadelní režisér Tomáš Svoboda, objeví, že autor konzultoval scénář s Halinou Pawlowskou, vypadá to jako jeden ze Svobodových absurdních vtipů. Ale není. "Doporučovala mi, jak posílit ženské postavy," popisuje Svoboda.

Dopadlo to podobně, jako kdyby režisér radil, jak má Pawlowská obohatit mužské figury ve svých knížkách. Oba totiž nahlížejí děj výhradně ze své – mužské či ženské – perspektivy a opačné pohlaví v něm často sehrává roli žertovných předmětů. U čtenářů Pawlowské a nyní i diváků Svobodova filmu ale tento pocit nadřazenosti, pěstovaný s kamarády u piva nebo s kamarádkami na relaxačních kúrách, slaví úspěch. Ženských autorek je dost. Svobodova práce, u které se nahlas baví chlapi manželkami "zavlečení na kulturu" je vzácnější.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.