Podepsat můžeš, přečíst musíš! Češi se touto zdánlivě banální radou, jak předejít zbytečným problémům nebo sporům, obvykle příliš neřídí. Platí to také o smlouvách uzavřených přes finanční poradce a zprostředkovatele nebo přímo s pojišťovnami, na které si pak lidé často stěžují v diskusích na internetu.

Počet oficiálních stížností na poradce, které řeší Česká národní banka, dohlížející na celý finanční trh, je ale přitom nízký. Těch, které se týkají pojišťovacích zprostředkovatelů, bylo loni podle šéfa Unie společností finančního zprostředkování a poradenství Jiřího Šindeláře 382, letos do začátku října pak 250. Stížností, které jsou podle ČNB oprávněné, bylo loni necelých 30 a letos zatím 15.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.